26 Mart 2012 Pazartesi

Toplu resimlerin isimlerini değiştirme

         Çoklu resimlerinize düzen vermek istiyorsunuz , resimlerinizin isimlerini değiştirmek ve düzene sokmak istiyorsunuz. fakat resimleriniz çok ve tek tek isimlerini değiştirmek oldukca zahmetli oluyorsa, size önereceğim sistem çok işinize yarayacaktır. toplu olarak resimlerinizin isimlerini değiştirmek artık çok kolay. hiç bir program kurmadan bu işlemi kolayca gerçekleştirebileceğiz.

ctrl a tuşuna basarak bütün resimleri seçili hale getiriyoruz.


F2 tuşuna basarak resim adını seçili hale getiriyoruz.  bir sonraki adımda kendimize göre resimleri adlandıracağız.


resim adını yazın. resimlere hangi ismi vermek istiyorsanız onu yazın ben  "resimlerim" olarak isimlendireceğim.


yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi bütün resimlerimi düzgün bir şekilde ve toplu alarak adlandırdım.

             istediğiniz kadar resimleriniz çok olsun hiç sorun değil. onlarca, yüzlerce, onbinlerce, milyonlarca resimleri bu 4 adımda kolayca adlandırabileceksiniz.  ben bu yöntemi öğrenmeden önce internette program arıyordum ve program kullanıyordum. herkez için olmasada webmaster ve grafikci arkadaşlarımız açısından çok değerli bir bilgi.

selametle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder